
بررسی معایب چری تیگو 8 | قبل از خرید، در کارا بخوانید!
چری تیگو 8 بهعنوان یک شاسیبلند خانوادگی با طراحی مدرن و امکانات نسبتاً بالا، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. اما در بررسیهای تخصصی انجامشده در پلتفرم کارا، نقاط ضعف و معایب مهمی نیز برای این خودرو گزارش شده که خریداران باید پیش از تصمیمگیری از آنها مطلع باشند. در ادامه، ۱۰ مورد از معایب مهم چری تیگو 8 را در کارا مرور میکنیم.
۱. موتور نسبتاً ضعیف در مقایسه با ابعاد خودرو
در تستهای فنی منتشرشده در کارا، مشخص شده که موتور ۱.۵ لیتری توربو، با وجود گشتاور قابلقبول، در سربالاییها یا هنگام شتابگیری آنچنان که باید پاسخگو نیست.

۲. عملکرد نهچندان دقیق گیربکس CVT
گیربکس تیگو 8 از نوع CVT است که هرچند در مصرف سوخت مؤثر است، اما در بررسی کاربران کارا، تأخیر در واکنشها و حس مصنوعی در رانندگی مطرح شده است.
۳. مصرف سوخت بیشتر از عدد رسمی کارخانه
در شرایط رانندگی واقعی، مصرف سوخت این خودرو بین ۹ تا ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر گزارش شده که با عدد اعلامی فاصله دارد.
۴. نبود سیستم چهارچرخ محرک (AWD)
در حالیکه ظاهر تیگو 8 یک شاسیبلند همهکاره را تداعی میکند، اما نبود سیستم AWD باعث شده بسیاری از کاربران در کارا به این نکته منفی اشاره کنند.
۵. ارزش خرید پایین در برابر رقبای وارداتی
در مقایسه با خودروهایی مثل مزدا CX-5 یا هیوندای توسان، کیفیت ساخت و دوام قطعات تیگو 8 هنوز به آن سطح نرسیده و در بررسیهای کارا بهعنوان یک نقطه ضعف مطرح شده است.
۶. افت قیمت در بازار دستدوم
براساس آمار کاربران کارا، تیگو 8 در بازار خودروهای کارکرده، افت قیمت محسوسی نسبت به برخی برندهای جاافتادهتر دارد.
۷. تعلیق خشک و کوبش روی دستاندازها
با وجود ظاهر لوکس، سیستم تعلیق عقب عملکردی خشک دارد که در مسیرهای ناهموار، راحتی سرنشینان را کاهش میدهد.
۸. صدای نفوذی از کابین در سرعتهای بالا
در بررسیهای میدانی تیم کارا، مشخص شده که در سرعتهای بیش از ۹۰ کیلومتر، صدای باد و جاده تا حدی وارد کابین میشود.
۹. نبود سیستمهای کمکراننده پیشرفته
در تیگو 8 خبری از سیستمهایی مثل کروز کنترل تطبیقی، نگهدارنده بین خطوط یا ترمز اضطراری خودکار نیست که در بسیاری از خودروهای همقیمت وجود دارد.
۱۰. شبکه خدمات پس از فروش محدودتر نسبت به خودروهای قدیمیتر بازار
با وجود توسعه خدمات برند چری، اما همچنان در بسیاری از شهرها دسترسی به نمایندگی رسمی محدود است که در کارا بهعنوان یک دغدغه جدی برای خریداران عنوان شده است.
جمعبندی نهایی کارا
چری تیگو 8 با ظاهر لوکس و امکانات رفاهی، میتواند گزینهای جذاب برای خانوادهها باشد، اما با توجه به نقاط ضعف مطرحشده در کارا، پیشنهاد میکنیم پیش از خرید حتماً شرایط استفاده خود، خدمات پس از فروش در منطقه، و مقایسه با رقبا را بررسی کنید. تیم کارا همیشه در کنار شماست تا با بررسی واقعی و بیطرفانه، تجربهی خرید مطمئنتری داشته باشید.

ام وی ام X55 در نسخههای استاندارد به دو ایربگ راننده و سرنشین جلو مجهز است. در تیپهای فولآپشن، این خودرو به ایربگهای جانبی و پردهای هم مجهز میشو

ام وی ام X22 به صورت استاندارد مجهز به دو ایربگ راننده و سرنشین جلو است.

ام وی ام 110 در بیشتر نسخههای عرضهشده در ایران به صورت استاندارد دارای دو ایربگ راننده و سرنشین جلو است. این ایربگها به کمک سنسورهای ضربه، در صورت
نظرات کاربران
نظری وجود ندارد.
برای ثبت نظرات خود ابتدا وارد حساب کاربری شوید.